Nytt år, nya möjligheter

Det var ett tag jag skrev nu, mycket har hänt, vi har klätt gran, bakad lussekatter o pepparkakor, firat jul, festat på juldagen med julbordsknytkalas, första turen Malmö-Storlie med Utmanartået där jag jobbar i Restaurangvagnen, och i tisdags så körde vi roadtrip jag, calmy, emma, stefan,Lina, Sebbe o Jennifer upp till Sälen för o hälsa på Stoffe, Lina, Robben, Tobbe o Trulle. Även Nisse o Eve var det tänkt men hörde o såg typ inget från dem tyvärr.

Blev lite festande när vi kom upp på kvällen där, på nyår så tog vi en promenad efter att ha vaknat vid 11 snåret och drack sen kaffe hos erika o stoffe på fjällbagarn innan vi gick till afterski den som var tänkt hitta vi inget ledigt bord så vi gick till Gustav grill o bar istället på afterski där vi hittade bord o stolar till alla. Var ett bra band där också, en irländare som sjöng, mycket irlänsk musik men väldigt schyst. Vi försökte få igång de andra lite men de var ganska torra. Efter de var klara så kom de o tackade oss för vi hade hållt igång. Trevliga människor. Sen var det långbord med tacos, skålar o sång. Forsatte som en vanlig fest med dans o fylla. Sen vid 12slaget så gick vi till baken o drack skumpa o kolla fyrverkerier, tillbaka o forsatte festa o bastade. Sjukt trevligt.

Imorse så var vi alla trötta, Trulle kom förbi o han, jag o Steffe drog till Högfjället o köpte baugetter till alla. Tillbaka o slöa i stugan sen mat o satte oss i bilen kl 18 cirkus för att roadtripa hem, Lisen som var uppe innan oss åkte med oss hem.
Satt o prata om allt möjligt i bilen, höll på o köra på massa rådjur, kom på en skräckfilms idé om arga rådjur som tar över alla gps:er och lurar in folk i skogen för att mörda dem. (Ja vi var alla lite smått trötta) och kom hem tilll lägenheten nu vid halv 2. Ganska pigg konstigt no men ska nog lägga mig nu o försöka sova.


Gott nytt år till er alla från mig alla.. By the way så är mitt nyårslöft att ha roligt, vad blev erat?


We chose the way to our own destiny..
Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback