Seasons in the sun

Denna helg har det  varit fart i, umgåts med mycket vänner och familj. Allt började i fredags efter jobbet då jag och David åkte ut till ikano för att kika på lite maskeradsaker och gå till bolaget. Sluta med att vi kom där ifrån med massa öl och ett varsit golfset. Våran plan för kvällen hade nämligen blivit en golftävling med barngolf-set i konsert&kongressparken.
Men först blev det en öl på Mörners med Johan Nicke och en till i väntan på att David skulle komma.
David kom och sagt-o-gjort vi tog våran golfrunda. 9 hål spelades och jag gick ur matchen som vinnare efter att ropat "fore" innan min väl slagna slag på ca 5-15 meter. (plastklubbor mot plastboll flyger inte så bra :-P)
Hem till mig och drack lite mer öl för att sedan bege oss ner till Platens där vi dansade väldigt mycket och hade roligt.
Burger King och köpa ett XXL Nightmeal efter platens stängde och hem till för att att äta och se på Dharma&Greg.



Lördagen kom och det skulle bli dags för fest. Var hemma och fixade och trixade med bord, städning osv. osv.
Kvällen närmade sig och folket dök upp sakta men säkert och alla var utkläda. Själv var jag "V" från filmen "V för Vendetta", en underbar film. Vi hade allt från Edward Siccorhand, Pirat till Zombie-doktor och kondom.
Mycket presenter och lite twistdans och väldigt mycket öl. Sen framåt 12 tiden begav vi oss ner till Platens och jag hade fixat så vi alla gick före i kön ner till Platens. Där nere vandra vi omkring och drack öl i sugrör, shotade, skrämde en del människor och några tyckte inte om att vi fick så mycket uppmärksamhet att de ville bråka med oss. Men inget bråk bröt ut utan vi fick ha kul ändå. Vet inte när jag kom hem men jag hade ståt med Marcus och Louise utomhus och pratat ett bra tag iallafall.



Vaknade upp på söndag och gick ut i vardagsrummet, suckade och gick och la mig igen.
Gabriel kom förbi med mat och hämtade sina kläder han lämnat hos mig. Började sen plocka lite och senare blev det en 2 timmars fika med Kulla och David. De hängde med tillbaka och hjälpte till att städa lite hos mig.
Under eftermiddagen sen kom familjen förbi för att fira, mor&far, Bror, Syster och hennes man och deras barn och min brors barn. de åkte ungefär vid 18.30. Städa lite till och sen kom Nicke, Kim och David förbi och så umgicks vi och spelade sällskapspelet "När och fjärran".

Idag har jag jobbat om man kan kalla det för så, satt jour med 3 andra bland annat min bror och kim. Vi såg på filmer och spelade kort. Sen nu under kvällen gick jag hem till Niclas för att äta lite mat och se på en konstig film med honom och kim. Har varit skönt, bara slappa ikväll. Och nu så nalkas det säng känner jag.


Kvällens återfunna låt: Terry Jacks - Seasons in the sun (Ala 70 tal)
"Goodbye my friend it's hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the spring is in the air
Pretty girls are everywhere
Think of me and I'll be there
"


Patrik

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kalmar i natt va?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback