looking on she sings a song..

Nattens filosof tog över och jag kom tänka på utsende och åsikter.
Varför tror folk att man har vissa åsikter för man ser ut på ett viss sätt, är det pga rädsla må tro? rädsla för att man själv inte vågar eller själv är rädd för folk som är annorlunda än en själv?

Bara för att vissa människor har snaggat hår (som jag själv har) betyder intedet att de är främlingsfientliga, eller att en människa har svarta kläder på sig så är dom onte deep-rockers eller syntare eller folk som bara tycker synd om sig själv.

Man kan ju klä sig på ett sätt eller olika och tycka olika saker som är tvät emot det "normala" för den människan.
Jag själv har mina åsikter och lyssnar på allt ifrån 50-tal till punk till hårdrock o metal till RnB.. Men jag själv klär mig som jag känner för, gå omkring med t-shirtar med budskap som "die brat die" till skjorta o slips. Och den skillnaden som de flesta eller snarare de mesta inte inser är att "brat" är en stil att bete sig idiotiskt o tro  att man är bättre än andra medana skjorta och slips är en väl dressat  man.

som det klassiska ordspråket går; "döm inte en person av skalet utan det som finns under!"

Livet är inte alltid som man tror eller vill, utan det kan bli så som du vill om du bara vågar chansa o se förändringar.
Om du bara accepterar nuet och ser vad hos dig du behöver förändra. För världen ändrar inget åt dig utan det får du själv se tillatt fixa för världens skull, för din skull så länge det gynnar andra.



The future is now, the past is gone forever..
Patrik

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ser där fler härliga tankar strömmar ut. Har lite svårt för sista delen omförändring, då det är svårt att ändra sig. Även om man skulle önska.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback