A lot of things going on right now

Sitter i min soffa efter en lugn kväll hemma. Mycket som hänt de senaste dagarna nu, som man får se vart framtiden tar det. Känns bra iallafall, börjat få tillbaka det där leéndet på läpparna igen som ni som läst min blogg ett tag vet att jag pratat om många gånger tidigare. känns bra iallafall.

Ska strax lägga mig då jag har en tidig dag framför mig imorgon, ska vara på jobbet kl 5 och ha jour till 12.30 innan jag slutar för dagen, sen får vi se vart dagen tar mig, vad jag hittar på för något.

Fick på den perfekta låten som bara stämmer in just nu på mitt humör, ni vet den låten som skulle komma på i bakgrunden om ditt liv var en film. För mig just nu är den perfekta låten som bara känns så rätt Thåström - fanfanfan.
En underbart sorglig låt, som konstigt nog känns bra just nu. Dock så har inga känslor något med dena låt att göra.

Mycket lustiga saker man är med om i sitt liv, som vi inte kan styra över eller som vi igentligen inte vet pågår, ovetandes om dessa lever vi lyckligt tills vi får reda på saningen. Och då har denna låt av Thåström hjälpt mig igenom mycket, och kommer säker i framtiden att hjälpa mig komma igenom en hel del oväntade saker. Alla har sina olika sätt att sörja, hitta tröst och styrka att ta sig igenom vissa händelser i våra liv. Jag finner min styrka som många andra igenom musik, bästa terapin för mig som får mina tankar att flöda och som ger mig insikt i att jag kan antingen leva i denna sorg eller så kan jag ta tag i mig själv och ta mig ut och umgås med vänner och se till att jag går vidare. Livet stannar inte upp för att man själv gör det, utan det forsätter och det är då upp till dig att hänga med. Så jag försöker se på saker och ting och har funnit det som det enklaste sättet för mig.. 
 
Och se där, nu flöt visst en kvällstankarna iväg till ytterligare ett av mina levnadssätt..
Mina tanka och funderingar som kanske även ni kan ha nytta av, den som lever får se..



Fast jag inte sett dig på så länge, så tänker jag på dig ibland..
Patrik

Kommentarer
Postat av: Madeleine

fanfanfan är en underbar låt och text. inte längesedan jag upptäckte den..jag är lite efter =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback