Still alive in our world..

Var några dagar sen sist nu jag skrev. Det har vart mycket med nya jobbet nu veckan som har varit, när jag väl har vart ledig har jag varit väldigt trött.
Ikväll blir det en lugn filmkväll. Ska hem till Tobbe och käka taco´s och se på Arn. Stoffe hänger nog också på.
Sen imorgon blir det att jobba 10-22, Västervik fram o tillbaka  x2 med 1 timmas uppehåll mellan varje station. yey..

Så trkigt väder har det var nu de senaste dagarna, inte alls rolig. Dagar som dessa jag får den känslan i kroppen av att man försöker fördriva tiden till det kommer bättre väder och man kan bli glad igen. Just nu känner jag mig så tråkig bara.

 Inget slår ju känslan av att vakna utvilad på morgonen, det är fint väder och skön värme ute så man kan ta en morgonpromenad till Hemköp för att köpa nybakat bröd. Sen göra en ordentlig frukost och dricka gott morgonkaffe och njuta av livet till någon skön musik som tex Matchbox Twenty - Long day.
En sån dag Man går ner på stan med ett leénde på läpparna som inte försvinner för att livet känns så fantastiskt underbart. Det är tider att se fram emot när de kommer att komma lite spontant så.

Så är man ledig torsdag så blir nog utgång på onsdag då lönen dykt in på kontot också, var ett tag sen jag besökt my second home Platens. Annars är det att jobba hela veckan..

Vill åka och köpa möbler också till lägenheten, kommer bli att köpa en ny förvaringsbänk x 2, vetrinskåp, barbord + 2 stolar, och en till soffa har jag kommit fram till, istället för en divandel till min soffa som kostar lika mycket som en ny soffa. Sätta upp gardiner och skaffa mattor. Och självklart kommer en ny tv att dyka upp också.
Och så ska jag köpa tavelramar och sätta upp längst en av mina väggar där jag ska sätta upp alla schyssta LP-skivor.
Blir även att spika upp massa tavlor på mig som liten och på mina vänner.
Och sist men inte minst så ska jag beställa ett fotbollsspel också som kommer bli en av hörnstenarna i min lägenhet.

Det är många planer som kommer uppfyllas efter hand. 




The times sthey are a changin'..
Patrik

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack för att du förgyllt min dag!

Postat av: Lelle

Jodå, shotsen är ganska billiga för våran del. Antingen 4 för 100 kr eller så flirtar vi till oss dom :p haha. Allt bra med dig? Trivs du med det nya jobbet?

2008-06-25 @ 20:02:45
URL: http://ellinorpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback