How do we know we are on the right path to fullfill our destiny?

Söndag, eller snarare natten till måndag och officiellt den första höstdagen den 1:a september.
Höst, vad ska man säga? Nackdelen är att den sköna sommaren är över om vi inte får en sensommar vilket inte är så troligt och uteserveringarna börjar stämga. Och fördelen är att man får börja ha lite tjockare tröjor och jackor, gå omkring och små frysa lite innan man kommer in i värmen vilket jag tycker kan vara lite mysigt. Och det går inte ta fel på att hösten/våren ser folk bättre ut klädmässigt..

Helgen är över och den har varit fartfylld. Mycket festande hos Robben, kräftskiva hos mig och pokerkväll med familjen.
Idag har jag bara tagit igen mig, lämnade lägenheten några timmar för att fika och umgås med Tobbe. Sen har jag bara sett lite olika filmer som Wedding Daze, Mamma Mia och några avsnitt av Generation Kill.
Om ni har Canal+ så rekomenderar jag att ni börjar följa serien Generation Kill som precis startar med Alexander Skarsgård som har en av huvudrollerna, det är en serie baserad på en bok om marinsoldater i Irak när kriget började. Riktigt bra serie! Och filmen Mamma Mia var riktigt bra också, hade hört mycket gott om den och det stämde också.
Och att Meryl Streep kunde sjunga så bra var lite otippat!

Veckan som kommer består mycket av jobb, sover i vimmerby mellan tisdag till onsdag och fredag till lördag och i Kalmar söndag till måndag. Ledig på torsdag då det eventuellt blir finbesök från Västervik. Och imorgon blir det att köra ett pass på 11 timmar och 50 minuter, åker till västervik har 1h rast, upp till Lkpg har 1h rast, västervik har 1h rast och sen upp till lkpg och har 1h rast och slutar 22.36. yey..

Nu blir det väl för mig att försöka bli trött, har en lång vecka framför mig och uppbokad på min lediga tid.
Även dags för att påbörja mitt nya liv, det vill säga mindre festande till och börja med. Absolut inte gå ut om jag jobbar dagen efter även om jag börjar sent på kvällen. Dags att börja träna lite och försöka inte äta ute så mycket som jag gör i dagsläget. Nya rutiner och en bättre hälsa. Det är väl aldrig försent!



I was in your arms, Thinking I belonged there ..
Patrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback