Are you lonely tonight? Cause I know I are..

Efter jobbet idag var jag så otroligt trött, men efter legat i soffan ett tag så piggna jag till. Så jag Johan och hans flickvän Mita gick och spelade bowling i 1½ timma och drack lite öl, märkte att det var ett tag sen man spelade.
Sen efter det var vi alla 3 ölsugna så vi gick till storan och satte oss och tog ytterligare 3 öl var. Så man känner sig lite smått glad för tillfället. Plånboken är inte lika glad på vad jag ska leva på resten av månaden. :S

Känner att hösten verkligen tar sig nu, både fysikt, psykiskt  och känslomässigt.
Skulle kännas skönt att ha någon att kunna ligga och mysa och kramas med nu i höstkylan. En trend som aldrig kommer försvinna, höst- & vårkänslorna. Underbara om man bara hittar någon.

Känns skit bra nu också att tänka på den bannan medan man sitter hemma själv lite "glad" och lyssnar på Lionel Richie - Stuck on you. Ungefär som ett praktikeljoke mot sig själv. Men aja, sånt är livet, bara ta emot och le när du får eller ger något.

Man ska aldrig räkna med att människor blir tacksamma och glada åt det man ger, offrar eller gör för dem. För så fungerar männsikor, personer räknar med för mycket här i livet, att de ska få och ta för sig men inte ge något tillbaka, inte ens ett leénde eller tack. Tyvärr finns det allt för många som tänker på sig själv, inte undra på att världen är så fuck'up som den är. Synd tycker jag. Man borde inte ta förgivet utan bli glad för det man får om de persoer runt omkring sig. Bara min tanke, något jag försöker leva efter. Intre underligt att personer är olyckliga när de förväntar sig att få allt, finns ingen glädje eller överaskning i det.

Blev tydligen en natt tanke denna natt också kom jag på nu. Så skönt och börja skriva lite så kommer allting fram och man bara skriver sina tankar man får om allt möjligt. Fast mina tankar brukar alltid handla om männskligheten. Mina närmsta bryr sig och kan lita på mig och jag är likadan mot dem så jag är nöjd med de runt omkring mig! Önska att alla hade det likadant för vem vet, världen skulle kunna vara bättre då?




 Jag skulle unna mig och drömma hundra mil igenom europa om en främling lika tillitsfull som du..
Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback