But the scar, that scar remains

"Every rose has its thorn
Just like every night has its dawn
Just like every cowboy sings his sad, sad song"
/
Posion - every rose has its thorn

Livet går alltid i olika riktningar föra alla personer i ens närhet, hur kommer det sig?
Att man mognar olika snabbt eller att man ser på saker och ting på olika sätt, eller är det bara att kroppen säger nae "nu ska vi göra så här i forsättningen!".

Det är därför man glider ifrån varandra och går åt olika håll. Självklart är det på grund av de sakerna, att man varit med om olika saker i livet, man mognar olika snabbt men jag tror även att våra kroppar har en gräns som säger "stopp, det är dags att gå vidare till nästa nivå". Men den gränsen är olika för alla på alla olika sätt. Allt ifrån att se på saker och ting till att agera och kunna stå upp för ens handlingar.

En sak har jag lärt mig den sista tiden, året. Det är att hur jobbigt det än är att agera på ett viss sätt eller berätta saker för någon så måste man alltid göra det. Det blir enklare för alla, jobbigt men enklare i längden. Svårt och tro ibland eller hur? Men det är så det är. Man vill helst att saker och ting ska försvinna, bli bortglömda och aldrig komma fram, hoppas ingen får reda på det. Men när det väl kommer fram sen så blir det bara värre med tanke på att personen i frågan inte nog har gjort ett misstag utan även ljugit om det etc.
Inte alltid lätt att göra det rätt eller säga till om man gjort ett misstag. Men det blir enklast i längden om mna är ärlig och inte ljuger.

Jag tror att ni som läser detta känner igen er och situationen, om ni inte har det. Så är ni under-människor. Hehe, vem har sagt livet ska vara lätt? Livet blir mycket enklare om man accepterar det som det är, försöka göra det bästa av situationen som man är i och forsätta leva på så bra som möjligt. Det går aldrig att bara stanna upp, för livet väntar inte på dig. Det gäller och hänga med och försöka le på resan. Le och allt känns lite bättre. ett leénde(?) Kan göra så att många människor runt om kring får en positiv känsla i sig, att någon ler åt en, även att du själv känner en positiv känsla i kroppen. Testa det om ni inte tror mig. Sitt på bussen eller gå omkring på stan och le och ha lite ögonkontakt med folk och du kommer garanterat få ett leénde tillbaka. Berätta för mig om jag har fel.

Nae, det får räcka med kvälls/natt tankar för ikväll.

Smile and show your love to the rest of the world..
Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback